گشتی در تاریخ/ این خودرو برای رقابت با پیکان وارد ایران شد! + عکس و جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در زمستان سال ۱۳۵۳ اعلام شد ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی هیلمن مدل اونجر وارد گمرک جلفا شده و بزودی وارد کشور خواهد شد. به دنبال اقبال پیکان در ایران کمپانی انگلیسی هیلمن تصمیم گرفت با عرضه این خودروی ارزان قیمت سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد. اطلاعات‌آنلاین نوشت: گفتنی است که ایران ناسیونال در دهه ۱۳۴۰ تولید پیکان را با مونتاژ یک مدل هیلمن آغاز کرد. گزارش روزنامه اطلاعات ۱۰ دی ۱۳۵۳ از واردات هیلمن آونجر به ایران را بخوانید. ۲۲۳۲۲۵ ... ادامه مطلب

ده سوال؛ چرا سهامداران بخش خصوصی به دنبال مدیریت ایران خودرو هستند؟

«ایران خودرو» به ایستگاه آخر واگذاری رسیده است. بزرگ‌ترین مجموعه خودروسازی کشور که پیشتر سهامش از طریق بورس به بخش خصوصی منتقل شده بود، حالا در پیچ نهایی برای محول‌کردن مدیریت به سهامداران قرار دارد و امیدوار است با تفویض امور از سوی دولت به بخش خصوصی، از پرتگاه مالی فاصله بگیرد. بر اساس آماری که انتهای سال گذشته و شش‌ماهه ابتدایی امسال منتشر شد، ایران خودرو هر روز میلیاردها تومان زیان خلق کرده که روی زیان ۱۲۰هزار میلیارد تومانی‌اش سربار می‌شود. کاهش تولید در نیمه نخست امسال در کنار تداوم روند زیان‌دهی با خلق ۱۲هزار میلیارد تومان ضرر در شش ماه ابتدایی سال جاری، تنها نمونه‌ای از خروارها مشکلاتی است که غول خودروسازی را زمینگیر کرده. اما آیا مدیرانی که منافع‌شان با واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی به خطر می‌افتد، با این تصمیم همراهی خواهند کرد یا مانند چندین و چند سال گذشته برای حفظ صندلی‌های مدیریتی و منافع وابسته به آن، پشت «سپر انسانی» پناه گرفته و برای سود و بهره شخصی، در مسیر واگذاری سنگ‌اندازی می‌کنند؟ پاسخ به این سوال، نیازمند شفاف‌شدن ابعاد اصلی این واگذاری و پاسخ به ده پرسش اساس.. ... ادامه مطلب

این بی‌ام‌و زیبا را هرگز ندیده‌اید /طراحی خودرو با الهام از کوسه‌ماهی! /عکس

امیرمسعود عابدین:‌ قبل از اینکه بی‌ام‌و نسل دوم سری ۸ را در سال ۲۰۱۸ معرفی کند، این شرکت با پینین فارینا برای ساخت یک خودروی مفهومی ویژه همکاری کرد. بنابراین این دو شرکت، بی‌ام‌و پینین فارینا Gran Lusso Coupe را خلق کردند، یک خودروی تک ساخت خیره کننده که پیشنهادی برای پرچمدار بعدی این برند به حساب می‌آمد. اگرچه بی‌ام‌و هرگز قصد نداشت Gran Lusso Coupe را به یک مدل تولیدی تبدیل کند، اما شباهت‌های زیادی با سری هشت G۸۱ که پنج سال بعد عرضه شد، داشت. براساس گزارش motor۱، گرن‌لوسو با جلوپنجره کلیوی نمادین بی‌ام‌و، با روکش آلومینیوم مات و همچنین دماغه الهام‌گرفته از کوسه ماهی، رونمایی شد. خطوط ساده چهره این خودروی کوپه را تشکیل می‌دادند. نشان پینین فارینا در قسمت پایینی سپر خودرو دیده می‌شود. این کوپه بر روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با روکش دو رنگ سوار شد. قسمت عقب که شبیه به سری ۸ است، دارای اگزوزهای ذوزنقه‌ای شکل و چراغ‌های عقب LED به شکل L بود که در سراسر صندوق عقب متصل می‌شدند. در داخل، پینین فارینا زبان طراحی آن زمان بی‌ام‌و را ارتقا داد و کنترل‌ها را به سمت راننده زاویه داد. یک دهانه بیضی.. ... ادامه مطلب