طراحی پلتفرم پرو مجازی فرش و اثاثیه منزل با واقعیت افزوده


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، عماد عبدالمطلب، مدیرعامل شرکت نگاره خانه فردا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: به صورت کلی پلتفرمی داریم که در خصوص اثاثیه‌ی منزل برای کاربران، تجربه‌ها و قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌دهد. در اولین مرحله کاربر قبل از خرید اثاثیه مانند فرش، مبلمان، لوستر و … می‌تواند محصول را در خانه خود پرو مجازی کند؛ برای مثال محیطی که می‌خواهد فرش کند را به صورت آنلاین باز و محصول را به دوربین موبایل اضافه می‌کند (تکنولوژی موقعیت افزوده) و این‌گونه پیش از خرید، محصول در منزل کاربر پرو مجازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم کاربر می‌تواند محصول خود را شخصی سازی کند، به عنوان مثال شما به دنبال فرشی هم‌خوان با مبلمان خود هستید اما زمان کافی برای پیدا کردن آن را ندارید، در این صورت در سامانه ما طرحی را انتخاب و رنگ آن را عوض می‌کنید و با سلیقه خود جزئیات را انتخاب کرده و در نهایت ما آن را برای شما می‌بافیم و شخصی‌سازی می‌کنیم، همچنین طرح ساخته شده را مجدد به صورت مجازی در محیط امتحان و بعد آن را خریداری می‌کنید.

عبدالمطلب در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما توانستیم نوع جدیدی از برنامه نویسی را که موفق به تحول سیستم ماشینی فرشبافی شده به وجود بیاوریم.

وی افزود: در این خصوص سیستم هوشمندی را پیاده کردیم تا کاربر با استفاده از آن، علاقه‌مندی خود را شخصی سازی کند و در مرحله بعد ما به زبان و فرم یک برنامه آن علاقه‌مندی را به ماشین داده و ماشین آن را می‌بافد، به بیان دیگر کار ما وصل کردن علم کامپیوتر به فرش‌بافی است. این سیستم برای نخستین بار در دنیا توسط ما طراحی شده که در آن خود کاربر تمام جزئیات را تعیین و بر همان اساس فرش بافته شود.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۲ نفر همکاری می‌کنند.

این فعال حوزه علم و فناوری در پایان در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: چالش ‌های ما در مبحث جذب سرمایه، اخذ تسهیلات و منابع انسانی خوب و معرفی و تبلیغات است که در خصوص آن‌ها نیازمند حمایت هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید