مهم‌ترین مشکل بافندگان فرش بیمه آن‌ها است


جهانبخش مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های تولید فرش در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بافنده‌های چهارمحال و بختیاری فرش‌های با کیفیت تولید می‌کنند، افزود: این تولیدات هم در سطح کشور و هم به دیگر کشورها صادر می‌شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خدماتی به بافنده‌های فرش ارائه می‌شود، ادامه داد: مشکلی که در این خصوص وجود دارد بیمه هنرمندان و صنعتگران این بخش است.

مرادی عنوان کرد: تعداد بسیار کمی از بافندگان در چهارمحال و بختیاری بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند و این ضروری است دولت در این زمینه ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: بعضاً بیمه همان بافنده‌هایی که بیمه تأمین اجتماعی هستند هم به دلایل کم اهمیت حذف می‌شود که این موضوع در نامه‌نگاری‌های مختلف به مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اطلاع‌رسانی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیشنهاد دیگری که به اداره‌کل تأمین اجتماعی دادیم این بود که در بازرسی‌ها از کارشناسان این سازمان استفاده کنند تا این بازدیدها صرفاً با هدف حذف بیمه‌پردازان و بافندگان نباشد.

click resources

مرادی بیان کرد: در خصوص بیمه بافندگان پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی کشور در بحث فرش و صادرات آن این است که کشورهایی مثل چین و هندوستان از فرش ایرانی کپی برداری کرده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نیروی کار ارزان در این کشورها زیاد است که حتی با نصف قیمت تولید فرش در ایران اقدام به بافتگی می‌کنند.

مرادی اظهار داشت: زمانی صادرات فرش ایران بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که در حالی حاضر به ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است که این روند بر تولید و صادرات فرش از کشور و چهارمحال و بختیاری هم تأثر گذاشته است.

وی افزود: بیشتر صادرات فرش از چهارمحال و بختیاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال رایزنی برای یافتن بازارهای جدید در جهان هستیم و امید است به زودی بتوانیم فرش ایران را در کشور روسیه به فروش برسانیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید