۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در قم مشغول فعالیت هستند


به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ابدالی ظهر شنبه در مراسم روز ملی فرش و تجلیل از فعالان فرش دستباف اظهار داشت: فرش دستباف ابریشم قم از جمله نمادهای هنر و صنعت استان و کشور است.

رئیس سازمان صمت قم عنوان داشت: هر چند که نمی‌توان آمار دقیقی از میزان صادرات فرش دستباف ارائه کرد اما بر اساس آمارهایی که در خصوص صادرات فرش دستباف از کشور ارائه می‌شود، سالانه بالغ بر ۷۰ میلیون دلار از محل فرش دستباف کشور نصیب کشور می‌شود که از این میزان ۲۰ درصد از آن برای استان قم است.

ابدالی عنوان داشت: سازمان صمت استان قم طی توافق نامه‌ای با مراکز دانشگاهی به دنبال جذب ایده‌ها در زمینه فرش دستباف است تا بتوان با استفاده از دانش روز تحول و رونق روز افزونی به این صنعت داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان داشت: اتحادیه دستباف قم تلاش‌های خوبی برای ارتقای جایگاه این صنعت در استان انجام داده است و این اتحادیه عملکرد موفقی در بین اتحادیه‌های کشور داشته است.

وی عنوان داشت: بیش از ۳۰ هزار بافنده فرش زیر نظر اتحادیه فرش دستباف در استان قم مشغول به فعالیت هستند.

content

رئیس صمت قم در ادامه ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم حمایت از فعالان عرصه دستبافت است.

وی افزود: مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند که فرش دستباف صرفاً یک هنر نیست بلکه صنعت است و انتظار می‌رود که مسئولان امر تسهیلات لازم را به فعالان این بخش ارائه دهند که از جمله آنها دادن فرصت بیشتر برای انجام تعهدات ارزی است.

وی عنوان داشت: در صورت تکمیل نمایشگاه اتحادیه فرش استان قم بهره برداری آن طی ۲۲ ساله در اختیار اتحادیه خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: ملک این نمایشگاه دولتی است که برای واگذاری دائم موانع قانونی وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید