خرید فرش ماشینی


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فرش کاشان با کیفیت عالی و در طرح و نقش‌های متنوع و زیبایی در کشور ما تولید می‌شود. فرش ماشینی تولید کاشان دارای کیفیت بالایی است و با توجه به ویژگی‌های مطلوبی که دارد مورد استقبال مردم کشورمان است. البته فرش ماشینی تولید ایران در بازارهای جهانی نیز طرفداران بسیاری دارد. فرش کاشان در سایزهای متنوعی تولید می‌شود و برای خانه‌های بزرگ، متوسط و کوچک به کار گرفته می‌شود. فرش‌های ماشینی به دلیل تنوع در طرح و رنگ برای دکوراسیون‌های مختلف مناسب هستند. این فرش را می‌توان در مدل‌های کلاسیک، وینتیج و غیره برای دکوراسیون‌های مدرن و سنتی مورد استفاده قرار داد.

معرفی فرش وینتیج

فرش وینتیج از جمله جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی است. این فرش به صورت ماشینی و یا دستبافت تولید می‌شود و در طرح‌های متنوعی ارائه می‌گردد. این فرش بسیار پرطرفدار است و تولیدکنندگان با توجه به میزان تقاضایی که برای آن وجود دارد طرح‌های زیبا و جدیدی از این فرش را به بازار ارائه می‌دهند. این فرش دارای ظاهر کهنه است اما در واقع کهنه نیست و به همین دلیل به آن فرش کهنه نما نیز گفته می‌شود. طرح‌های متنوع فرش وینتیج سبب شده است تا این فرش برای دکوراسیون‌های مختلف انتخاب شود. در واقع فرش وینتیج شباهت زیادی به فرش‌های دستبافت اصیل و قدیمی دارد و معمولاً طرح‌های این فرش دارای گل و ترنج هستند. البته گاهی نیز این فرش در طرح‌های ساده ارائه می‌گردد.

فرش وینتیج در واقع دارای بافت مدرن است اما طرح آن قدیمی است. رنگ این فرش به صورتی است که در برخی قسمت‌ها رنگ رفتگی دارد. این فرش در سایزهای مختلف ۱۲، ۹، ۶ و ۴ متری بافته می‌شود و دارای طرح و رنگ‌های متنوع و زیبایی است. البته انواع متنوعی از قالیچه وینتیج نیز تولید می‌شوند که مورد استقبال مشتریان بسیاری هستند.

فرش‌های وینتیج در سایزهای ۱۲ و ۶ متری برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این مدل فرش در سایز ۴ متری و قالیچه برای فضاهای متوسط و کوچک استفاده می‌شود. هم‌اکنون فرش‌های وینتیج از مدرن‌ترین و در عین حال زیباترین فرش‌های موجود در بازار کشورمان هستند، این مدل فرش در طرح و رنگ‌های جذاب و متنوعی بافته شده است تا برای دکوراسیون‌های مختلف به کار گرفته شود. این فرش به صورت ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه ارائه می‌گردد. البته شما می‌توانید طرح و رنگ فرش وینتیج مورد نظر خود را سفارش دهید تا برای شما بافته شود.

خرید فرش ماشینی

ویژگی‌های فرش کلاسیک

فرش کلاسیک از فرش‌های مورد علاقه مردم کشورمان است که در طرح‌های خاص و زیبایی تولید می‌شود. این فرش را می‌توان با کیفیت بالا و قیمت مناسب در بازار کشورمان خریداری کرد. بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند تا از قیمت انواع فرش کلاسیک اطلاع یابند و با کسب اطلاعات کافی فرش مورد نظر خود را با کمترین هزینه تهیه نمایند.

فرش‌های کلاسیک در واقع فرش‌های بادوام و مقاومی هستند. این فرش‌ها در طرح و رنگ‌های متنوعی در بازار عرضه می‌گردند و با توجه به زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارند توانسته‌اند بازار خوبی را به خود اختصاص دهند. این فرش‌ها با توجه به میزان کیفیت و عوامل دیگر با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. در هنگام خرید لازم است به میزان تراکم، شانه و جنس فرش توجه شود. در واقع فرش‌های با تراکم و شانه بیشتر و جنس محکم و بادوام با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

در هنگام خرید فرش کلاسیک لازم است به رنگ و طرح آن توجه شود و طرح و رنگ این فرش متناسب با دکوراسیون انتخاب شود. توجه به کیفیت بافت فرش نیز مهم است، فرش‌هایی که دارای بافت محکم و تراکم بالاتری هستند در برابر فشار و عوامل دیگر مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی دچار رنگ رفتگی و کهنگی نمی‌شوند.

خرید فرش ماشینی

ویژگی‌های فرش کلاسیک

مشخصات فرش ماشینی

انواع فرش کاشان دارای طرح و نقشه‌های متفاوتی هستند. در واقع در موارد بسیاری فرش‌های ماشینی با طرح و نقشه مشابه نیز از نظر کیفیت متفاوت می‌باشند و با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. فرش‌های ماشینی از نظر جنس الیاف متفاوت هستند. فرش‌های ماشینی با جنس‌های مختلفی مانند پلی‌استر، اکریلیک، پشم و پی‌سی‌اف تولید می‌شوند که هر کدام دارای کیفیت متفاوت است.

انواع فرش ماشینی از نظر تراکم و شانه متفاوت است. منظور از شانه در واقع میزان گره در طول و عرض شانه است. در واقع هر چه میزان گره در فرش ماشینی بیشتر باشد، آن فرش وزن سنگین‌تری دارد و از استحکام بالاتری برخوردار است. همان طور که قبلاً ذکر شد مواد اولیه فرش ماشینی متفاوت هستند. نخ اکریلیک در واقع بهترین نوع الیافی است که برای تولید فرش ماشینی به کار گرفته می‌شود. فرش‌های ماشینی که با نخ اکریلیک بافته می‌شوند با قیمت بالاتری نسبت به فرش‌های پلی استر و غیره به فروش می‌رسند.

انواع فرش ماشینی به صورت ساده و یا گل برجسته است. فرش‌های گل برجسته دارای ظاهر زیباتری نسبت به فرش‌های ساده هستند. در واقع برای بافت فرش‌های گل برجسته از نخ مخصوص استفاده می‌شود و گل‌های آن به صورت برجسته نمایان می‌باشند. فرش‌های ماشینی که با استفاده از دستگاه‌های بافت جدید تولید می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. فرش‌های ماشینی که با ماشین آلات جدید و پیشرفته تولید می‌شوند به صورت ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه می‌باشند. البته برخی فرش‌های ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه با دسنگاه‌های قدیمی بافته می‌شوند.

نکات خرید فرش‌های ماشینی

برای خرید فرش کاشان باکیفیت لازم است به پرزدهی آن توجه شود. فرش‌هایی که میزان پرزدهی بیشتری دارند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و با قیمت کمتری نسبت به فرش‌های با پرزدهی کمتر به فروش می‌رسند. فرش‌هایی که ریزبافت هستند از زیبایی بیشتری نسبت به فرش‌های درشت‌بافت برخودار می‌باشند. فرش‌های ریزبافت با دستگاه پیشرفته‌تری بافته می‌شوند و علاوه بر زیبایی از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند. ریشه فرش بر میزان کیفیت آن تأثیر دارد و در واقع استحکام ریشه فرش سبب افزایش مقاومت و طول عمر آن می‌شود. در حال حاضر رنگ‌های متنوعی از فرش ماشینی پرطرفدار هستند که شامل فرش کرم، فرش طوسی، فرش دودی، فرش سرمه‌ای، فرش سیلور، فرش بژ، فرش ابی و فرش قرمز است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید