قم از قطب های فرش دستباف کشور است


به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برادران شامگاه سه شنبه در مراسم آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم اظهار داشت: قم در عرصه فرش دستباف در کشور و دنیا شناخته شده است و به عنوان یکی از قطب‌های فرش دستباف کشور به شمار می‌رود.

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: عرصه فرش دستباف ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید دارد که این محصول قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد و می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

برادران با تاکید بر حفظ اصالت و هویت فرش دستباف ایرانی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از سواستفاده از طرح‌های فرش ایرانی شناسنامه و سنددار کردن فرش دستباف است که این امر در حال انجام است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تا از ظرفیت استان قم در عرصه فرش دستباف حداکثر بهره برداری را انجام داد و در این راستا باید از فعالان این حوزه حمایت‌های لازم صورت گیرد.

معاون صنایع وزارت صمت اضافه کرد: فرش دستباف یک هنرمند برجسته است که با تاریخ و فرهنگ کشورمان عجین است و باید در راستای بالندگی و رشد صنعت فرش حداکثر بهره برداری لازم را انجام داد که رفع مشکلات در زمینه تامین ارز در جهت صادرات این محصول از جمله اقدامات است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید